شرح وظایف:
• برنامه ریزی به منظور ارتقاء مستمر کیفیت ارائه خدمات مامایی در دانشگاه / دانشکده علوم پزشکی مربوطه
• نظارت بر جمع آوری و ارسال اطلاعات پرسنلی و سایر آمار مورد لزوم در امور مامایی از مراکز درمانی مربوطه و سایر واحدهای ذیربط
• بررسی کمی و کیفی ارائه خدمات مامایی در مراکز درمانی مربوطه و سایر واحدهای ذیربط براساس مقررات و ضوابط موجود
• بررسی وضع موجود امکانات و تجهیزات مورد استفاده در بخشهای زنان و زایمان،بخش ناباروری و نوزادان مراکز درمانی تحت پوشش
• مطالعه و جمع آوری اطلاعات از تحقیقات جدید مامایی و ترجمه متون مرتبط و نظارت بر تهیه مواد آموزشی (جزوه، بروشور و ...) مرتبط با مامایی
• بررسی نیاز پرسنل به آموزشهای ضمن خدمت و برنامه ریزی به منظور تشکیل این دوره ها و نظارت بر اجرای آنها
• سرپرستی و نظارت بر حسن اجرای ضوابط و مقررات تعیین شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رابطه با امور مامایی طبق دستورالعملهای مربوطه
• پیگیری برنامه ها و طرحهای ارائه شده از طرف اداره مامایی، نظارت بر تنظیم گزارشات و ارسال عملکرد مربوطه به وزارت متبوع
• بررسی وضعیت نیروی انسانی موجود و مورد نیاز در مراکز درمانی تحت پوشش آن دانشگاه و برنامه ریزی جهت تامین نیروی مورد نیاز
• مشارکت در توزیع و تقسیم و اعزام نیروی انسانی مامایی (اعم از استخدامی، طرحی، قراردادی و ...) در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مربوطه طبق ضوابط موجود
• نظارت و کنترل بر نحوه ارائه خدمات مامایی در مراکز درمانی دولتی، خصوصی، تامین اجتماعی،خیریه و سایر واحدهای ذیربط در صورت لزوم
• تهیه گزارش های تحلیلی از وضعیت ارائه خدمات مامایی به نیروی انسانی مامایی و سایر موارد به مسئولین مربوطه
• بررسی مسائل و مشکلات مرتبط با خدمات مامایی در مراکز درمانی منطقه و ارائه راه حلهای مناسب جهت رفع آن و انعکاس گزارش آن به مقام ذیربط
• همکاری، ارتباط و هماهنگی با سایر مراکز مرتبط با امور مامایی (بخشهای بهداشت، آموزش، پژوهش، نظام پزشکی و ...) و اخذ نظرات مشورتی از مسئولین مربوطه
• برنامه ریزی جهت برگزاری کنفرانسها، کارگاههای آموزشی، همایشهای علمی- فرهنگی مرتبط
• نظارت بر تنظیم دقیق گزارشات مربوط به امور مامایی و ارسال به موقع آن به مقام مافوق و وزارت متبوع
• نظارت بر نحوه رسیدگی به درخواست و شکایات فنی و اداری پرسنل مامایی و سایر مراجعین در رابطه با امور مامایی براساس ضوابط و مقررات مربوطه
• ایجاد ارتباط و هماهنگی به منظور فراهم آوردن تسهیلات رفاهی برای کارکنان مامایی مراکز درمانی و ارائه راه حلهای مناسب جهت رفع مشکلات احتمالی شاغلین این حرفه
• سرپرستی گروههای نظارت بر مراکز درمانی بر حسب نیاز و با توجه به گزارشات دریافتی از نظر بررسی وضعیت ارائه خدمات مامایی، مشکلات پرسنلی و ... تهیه گزارش لازم
• برگزاری کمیته های مرگ و میر مادران و نوزادان در سطح معاونت درمان و ریاست دانشگاه و ارسال اقدامات اصلاحی به مراکز درمانی تحت پوشش به منظور کاهش مرگ و میر
• برگزاری کمیته های موربیدیتی مادران و نوزادان در سطح دانشگاهی و ارسال اقدامات اصلاحی به مراکز درمانی تحت پوشش وعوارض آنnearmissبه منظور کاهش عوارض
• کنترل و بررسی سامانه های ایمان و تخصصی نوزادان،سقط و موربیدیتی دانشگاه و ارسال پسخوراند چگونگی ثبت اطلاعات و آمار موالید و بستری نوزادان
|